Reizen

Weekendje weg naar Harlingen

Pasgeleden heb ik Marco voor zijn afstuderen getrakteerd op een weekendje weg. We zijn heerlijk naar Harlingen geweest, een leuk havenstadje in Friesland. Het was een stukje rijden, maar dan ben je ook wel even lekker weg.

Onze reis bracht ons over de Afsluitdijk. Hier was ik nog nooit overheen geweest. Op zich was het niet heel bijzonder, maar ik vond het wel leuk om gezien te hebben. Op de Afsluitdijk heb je ook nog de mogelijkheid om even te stoppen en om het water te bewonderen. Het is toch wel een mooi gezicht!

In Harlingen had ik een heerlijk hotel geboekt aan de haven, Hotel Anna Casparii. Het hotel ligt ook heel dicht bij het centrum (een straat erachter), dus een erg leuke locatie. 20170708_152350_watermerkOnze kamer keek ook daadwerkelijk uit op de haven, dus we hadden een mooi uitzicht op alle boten die er lagen aangemeerd.  Verder was de kamer voorzien van een heerlijk bad! Thuis hebben we helaas geen bad, dus we doen altijd ons best om met een weekend weg een kamer te boeken met bad. Dan is het extra genieten:). Het personeel van het hotel was erg vriendelijk. Het ontbijtbuffet was erg uitgebreid. Er was zelfs een hele vriendelijke dame die alle gasten langs ging om te vragen of ze een gebakken eitje wilden!

Het leuke van een weekend weg is dat ik me altijd helemaal vrij voel. We plannen niet echt vooraf. We kijken wel wat we onderweg of ter plaatse tegenkomen en waar we zin in hebben. Onderweg er naar toe zijn we een paar keer gestopt, lekker koffie gedronken en even op de Afsluitdijk rondgekeken. Eenmaal aangekomen in Harlingen hebben we heerlijk door het stadje gestruind langs de winkeltjes en terrassen en we zijn langs de haven gelopen. Zo kwamen we op het idee om een boottocht te gaan maken en op zoek te gaan naar zeehonden met de Regina Andrea. Dit was een tocht van zo’n twee uur. De boot voer in de richting van het onbewoonde eiland Griend, waar het afboog naar rechts en verder de Waddenzee op voer. Hier waren de zandbanken en konden we de zeehonden goed zien liggen. Wat een schattig gezicht was dat!

Ook zijn we naar het Hannemamuseum geweest. Een museum over de geschiedenis van Harlingen. En we hebben ook nog over het kleine strandje en de boulevard gewandeld.

Voor ons was dit weekend even wat anders dan onze andere weekenden. Normaal als we een weekend weg gaan kiezen we voor het bos. We komen dan ook vaak uit op de Veluwe. Dit keer had ik de locatie gekozen en koos ik dus voor de zee. En dat was een aangename verandering.

Het weer was schitterend, dat heeft natuurlijk ook bijgedragen aan de mooie herinnering. We hebben echt van elke minuut genoten van het samenzijn en van de omgeving. Een zeer geslaagde mini vakantie! Het was maar 2 dagen, maar doordat we zo volop hebben genoten, voelde het als veel langer!